A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE

Filename: controllers/core.php

Line Number: 24

Blog Travelysta.pl | blog turystyczny, podróżne po Polsce - Standardy obowiązujące w hotelarstwie |

Standardy obowiązujące w hotelarstwie


Na pewno wielu z nas słyszało o tym, iż hotele mają przyznane potocznie mówiąc tak zwane „gwiazdki”, które najprościej mówiąc dają informację odnośnie standardu hotelu. Ale zazwyczaj na tym nasza wiedza się kończy. Przyznanie „gwiazdki” to jednak proces złożony i decyduje o nim wiele czynników. Spróbujemy Państwu pokrótce przybliżyć tę wiedzę, byście mogli wybierając hotel wiedzieli co on oferuje.

W skali standardów wyróżniamy pięć stopni czyli „gwiazdek”.

Każdy hotel jest określany według następujących kryteriów:

  • Wewnętrzne uzbrojenie, instalacje oraz urządzenia techniczne,
  • Podstawowe elementy dotyczące funkcji oraz programu obsługi gościa,
  • Część mieszkalna,
  • Wyposażenie części mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające,
  • Urządzenia oraz wyposażenie węzłów higieniczno - sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych,
  • Oferta usług podstawowych i uzupełniających,
  • Wymagania dotyczące kwalifikacji zawodowych personelu.
  • Zewnętrzne elementy wyposażenia,

Standardy z podziałem na gwiazdki

(*) – To najniższy standard. Hotele z tej kategorii, zwykle spełniają tylko podstawowe normy czy w pokojach musi być się łóżko, szafa, szafka nocna oraz umywalka. Natomiast łazienka może znajdować na zewnątrz pokoju. Hotel nie musi mieć parkingu, ani telewizorów w pokojach. Obsługa hotelowa może mieć wykształcenie min. średnie oraz w stopniu komunikatywnym znać, przynajmniej jeden język obcy.

(**) – Tu już mamy trochę większy standard. Pokój poza wyposażeniem standardowym powinien posiadać   łazienkę, telefon, odbiornik telewizyjny, śniadanie wliczone w cenę noclegu. Hotel powinien zapewniać wymianę pościeli dwa razy w tygodniu, jakąś podstawową restaurację, małą salę spotkań, pokoje powinny być zamykane na klucz. Hotel powinien posiadać parking. Obsługa hotelowa powinna spełniać takie same standardy jak w przypadku *, ale powinna być dostępna dla gości przez 12 godzin na dobę.

(***) – Oprócz większej przestrzeni i standardów z **, pokój powinien posiadać klimatyzację, codzienną zmianę pościeli i ręczników, sprzątanie. Pokoje są wyciszone, jest restauracja dość dobrej klasy, siłownia, centrum odnowy bilogicznej, system drzwi na kartę, dwie sale konferencyjne służące organizacji szkoleń, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, parking koniecznie strzeżony, blisko powinien być postój taksówek. Obsługa powinna być dostępna do godz. 22, a kwalifikacje personelu wyższe bądź średnie specjalistyczne, znajomość 2 języków obcych, jeden biegle.

(****) – Standardy z *** powiększono o znacznie większą przestrzeń przeznaczoną na pokoje, jest Internet, wyższa klasa urządzeń oraz wyposażenia. Hotel posiada dobrze wyposażone centrum biznesowe, sporą liczbę sal konferencyjnych, dwie restauracje, bar, klub nocny, niejednokrotnie basen, centrum odnowy biologicznej, siłownię, Internet dostępny w pokojach, lokalizacja raczej w centrum miasta, dźwiękoszczelne okna, wyciszone pokoje. Obsługa hotelowa dostępna jest 24h, a także dostępna jest wypożyczalnia dodatkowego sprzętu oraz realizacja zamówień indywidualnych.

(*****) – Najwyższa kategoria hoteli, czasem niektóre hotele dość znacznie przewyższają go luksusem i otrzymują nawet 7 gwiazdek. Standardy znane z ****, zostały rozszerzone, poza tym hotel ma obowiązek mieć w ofercie profesjonalne centrum biznesowe z sekretarką, nowoczesną technikę zabezpieczeń, powinien być w ścisłym centrum miasta przy centrach biznesowych, posiada odnowę biologiczną, miejsca parkingowe dla każdego z gości, rezerwowane według numerów pokoju, fryzjer i wiele innych ulepszających komfort pobytu rzeczy.